Restitucija
No Result
View All Result
  • Home
  • O nama
  • Pravo
  • Zakoni
    Email: info@restitucija.ba
    Telefon: +387 63 653 463
    Adresa: Kulovića br.1

    Zakon BiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon FBiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon RS

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon KS

    Odluke

    Pravilnik

    • Zakon BiH
      • Odluke
      • Propisi
    • Zakon FBiH
    • Zakoni RS
    • Zakoni KS
  • Ekonomija
  • Naplata šteta
  • Ostale aktivnosti
    • Sport
    • Zaštita okoliša
    • Politika
    • Zdravstvo
  • Video
  • Prijavi se
Premium sadržaj
  • Home
  • O nama
  • Pravo
  • Zakoni
    Email: info@restitucija.ba
    Telefon: +387 63 653 463
    Adresa: Kulovića br.1

    Zakon BiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon FBiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon RS

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon KS

    Odluke

    Pravilnik

    • Zakon BiH
      • Odluke
      • Propisi
    • Zakon FBiH
    • Zakoni RS
    • Zakoni KS
  • Ekonomija
  • Naplata šteta
  • Ostale aktivnosti
    • Sport
    • Zaštita okoliša
    • Politika
    • Zdravstvo
  • Video
No Result
View All Result
Restitucija
No Result
View All Result
Home Zakon FBiH

Zakon o javnim preduzećima FBIH

Restitucija by Restitucija
18 Decembra, 2022
Vrijeme čitanja: 9 min
A A
0
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on Twitter

ZAKON O JAVNIM PREDUZEĆIMA FBIH

POVEZANE OBJAVE

Zakon o unutrašnjoj trgovini (“Službene novine FBIH” br. 87/24)

Orijentacioni kriteriji i iznosi za utvrđivanje visine pravične novčane naknade nematerijalne štete

Zakon o građenju FBIH

1. Predmet Zakona i definicije

Član 1

Ovim Zakonom uređuju se određena pitanja upravljanja i poslovanja u javnim preduzećima.

Član 2

Javno preduzeće, u smislu ovog zakona, jeste pravno lice koje je upisano u sudski registar kao privredno društvo i koje obavlja djelatnost od javnog društvenog interesa (energetika, komunikacije, komunalne djelatnosti, upravljanje javnim dobrima i druge djelatnosti od javnog društvenog interesa) ili pravno lice definisano kao javno preduzeće posebnim propisom.

Djelatnosti od javnog društvenog interesa utvrđuju općina, kanton i Federacija Bosne i Hercegovine, svako u okviru svojih nadležnosti.

Javna preduzeća iz stava 1. ovog člana dužna su da informacije o svojoj organizacionoj strukturi, finansijskom poslovanju i obavljanju upravnih poslova iz nadležnosti organa uprave koji se obavljaju u okviru propisanih javnih ovlaštenja učine dostupnim javnosti putem internet stranice javnog preduzeća.

Član 2a

Obavljanje djelatnosti od javnog društvenog interesa iz člana 2. ovog Zakona zasniva se na sljedećim principima:

a) jednakom tretmanu i slobodi osnivanja i pružanja usluga,

b) slobodnog pristupa informacijama,

c) nadziranju državne pomoći dodijeljene javnim preduzećima radi izbjegavanja narušavanja konkurencije,

d) preventivnom nadziranju objedinjavanja javnih preduzeća radi izbjegavanja narušavanja konkurencije,

e) slobodnog obavljanja određenih djelatnosti od javnog društvenog interesa radi izbjegavanja narušavanja konkurencije,

f) slobodnog pristupa informacijama o finansijskim odnosima općina, kantona i Federacije Bosne i Hercegovine sa javnim preduzećima i

g) uspostavi i vođenju odgovarajuće knjigovodstvene i druge evidencije i obračuna na način da se obezbijedi jasno razgraničenje rashoda i prihoda povezanih sa različitim djelatnostima koje obavlja javno preduzeće.

Javna preduzeća iz člana 2. ovog Zakona ne mogu zaključivati sporazume koji imaju za posljedicu spriječavanje, ograničavanje ili narušavanje konkurencije na tržištu i vršiti zloupotrebu dominantnog položaja.

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijet će uredbu kojom će se detaljnije urediti principi iz stava 1. ovog člana.

Član 3

Javna preduzeća iz člana 2. ovog Zakona mogu se organizirati u obliku dioničkog društva ili društva sa ograničenom odgovornošću.

Član 4

U ovom Zakonu primjenjuju se sljedeće definicije:

“poslovne tajne” – uključuju sve informacije koje se odnose na poslovanje javnog preduzeća koje mogu biti od koristi za konkurente kao što su npr. proizvodni proces, inžinjerski i tehnički projekti i nacrti, specifikacije proizvoda, liste klijenata, poslovna strategija, te informacije vezane za finansije, prodaju i marketing;

“interna kontrola” – jeste organizacija politika i procedura koje se koriste kako bi pomogle obezbijediti da programi javnog preduzeća u Federaciji Bosne i Hercegovine postignu svoje ciljane rezultate, da resursi za te programe budu korišteni konzistentno sa navedenim ciljevima organizacije i da su programi zaštićeni od prevara, nenamjenskog trošenja i pogrešnog upravljanja i da su dobijene informacije pouzdane, pravovremeno pribavljene, održavane i korištene za izvještavanje i donošenje odluka o njima;

“postupak nabavke” – jeste odgovarajući postupak za dodjelu ugovora dobavljaču u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine (“Službeni glasnik BiH”, br. 49/04, 19/05, 52/05, 94/05, 8/06, 24/06 i 70/06);

“povezano lice” – jeste svaki zaposlenik javnog preduzeća, uključujući i pojedince i zastupnike koje javno preduzeće imenuje za obavljanje određenih djelatnosti, svaki Član nadzornog odbora i odbora za reviziju, svako javno preduzeće ili pojedinac u čijem posrednom ili neposrednom vlasništvu je najmanje 10% od ukupne sume glasačkih prava javnog preduzeća;

“odgovorno lice” – jeste svako lice kojem se zakonom ili statutom javnog preduzeća dodjeljuje nadležnost za konkretan posao ili zadatak, odnosno svako lice za koje se sa razlogom može reći da takva nadležnost potpada pod odredbe njegovog ugovora o radu ili u djelokrug njegovih poslova u javnom preduzeću;

“revidiranje” – jeste analiziranje izvještaja ili situacije i u roku od 15 dana podnošenje prijedloga relevantnih pisanih korektivnih strategija menadžmentu radi otklanjanja mogućih i stvarnih nezakonitosti, neefikasnosti, gubitaka i izdataka;

“nadziranje ili nadzor” – jeste detaljno i sistematsko nadgledanje izvršenja bilo kojeg posla ili zadataka odgovornog lica, ili druge aktivnosti javnog preduzeća. Cilj nadzora je da se otkrije i nadležnim organima prijavi moguća prijevara ili druga nezakonita aktivnost, te da se pokrene postupak za disciplinsko kažnjavanje i otpuštanje odgovornih lica koja su počinila prekršaj u vezi sa tim zadacima i poslovima;

“zakonske rezerve” – jesu rezerve koje se formiraju po osnovu dioničarske premije (razlika od nominalne vrijednosti do cijene dionica), otkupa kapitala (zamjena običnih za prioritetne dionice), dobiti i drugih izvora, čiji iznos ne smije biti manji od 25% osnovnog kapitala i čija je raspodjela javnom preduzeću zabranjena Zakonom o privrednim društvima (“Službene novine Federacije BiH”, br. 23/99, 45/00, 2/02, 6/02, 29/03, 68/05 i 91/07);

“statutarne rezerve” – jesu rezerve koje se propisuju statutom na osnovu koga se utvrđuje namjena i način korištenja rezervi u poslovanju društva sa ograničenom odgovornošću;

2. Upravljanje

Član 5

Organi javnog preduzeća su:

– skupština,

– nadzorni odbor,

– uprava (menadžment), kao organi upravljanja i

– odbor za reviziju.

2.1. Skupština

Član 6

(1) Pored odluka utvrđenih Zakonom o privrednim društvima (“Službene novine Federacije BiH”, br. 23/99, 45/00, 2/02, 6/02 i 29/03) skupština donosi odluke i o sljedećem:

a) poslovniku ili poslovnicama na prijedlog nadzornog odbora,

b) etičkom kodeksu na prijedlog nadzornog odbora,

c) planu poslovanja, odnosno revidiranom planu poslovanja u skladu sa članom 23. ovog Zakona.

(2) Skupština podnosi općinskom vijeću, skupštini kantona, odnosno Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine izvještaje o radu i poslovanju javnih preduzeća najmanje jednom godišnje.

2.2. Nadzorni odbor

Član 7

(brisano)

Član 8

Pored nadležnosti utvrđenih u Zakonu o privrednim društvima nadzorni odbor ima i sljedeće nadležnosti:

a) (brisano)

b) priprema poslovnike i predlaže ih skupštini;

c) priprema etički kodeks i predlaže ga skupštini;

d) vrši izbor kandidata odbora za reviziju i podnosi prijedlog za njegovo imenovanje skupštini;

e) razmatra provedbeni propis za postupak nabavke i nadzire njegovo provođenje;

f) daje mišljenje skupštini o prijedlogu uprave za raspodjelu dobiti;

g) (brisano)

h) daje ovlaštenja za aktivnosti koje su ograničene na osnovu odredaba ovog Zakona;

i) daje upute direktoru za provođenje preporuka u vezi sa uočenim nepravilnostima.

Član 9

(1) Nadzorni odbor sastoji se od najmanje tri člana.

(2) Jedno mjesto u nadzornom odboru pripada kandidatu sa najvećim brojem glasova iz skupštine koji je bio kandidiran od dioničara ili vlasnika udjela sa najmanje 5% dionica ili udjela sa pravom glasa.

Član 10

(1) Vršenje neposrednog nadzora nad provođenjem pojedinih odredaba iz člana 19. ovog Zakona predsjednik nadzornog odbora može povjeriti jednom od članova tog organa.

(2) U slučaju iz stava 1. ovog člana predsjednik nadzornog odbora je solidarno odgovoran sa članom nadzornog odbora kojem je povjeren takav zadatak za izvršenje tog zadatka.

2.3. Uprava

Član 11

Pored nadležnosti utvrđenih u Zakonu o privrednim društvima uprava je nadležna i za:

a) izvještavanje nadzornog odbora na zahtjev nadzornog odbora;

b) provedbu etičkog kodeksa;

c) izradu i nadgledanje realizacije planova poslovanja;

d) izradu provedbenih propisa za postupak nabavki i provedbu Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine (“Službeni glasnik BiH”, br. 49/04, 19/05, 52/05, 94/05, 8/06, 24/06 i 70/06);

e) pripremu prijedloga o raspodjeli dobiti;

f) zapošljavanje i otpuštanje zaposlenika u skladu sa postupcima utvrđenim u poslovniku ili poslovnicima te važećim zakonima.

Član 12

Uprava se bira, imenuje i razrješava u skladu sa postupkom utvrđenim u statutu javnog preduzeća na osnovu javnog konkursa iz reda kandidata koji po menadžerskim znanjima i iskustvu najbolje odgovaraju za izvršenje operativnih i poslovnih potreba javnog preduzeća. U upravu ne mogu biti imenovana lica koja vrše funkciju u političkim strankama.

Član 13

(1) Direktor i izvršni direktori javnog preduzeća podliježu dužnostima, odgovornostima i ograničenjima koja su utvrđena ovim Zakonom i drugim važećim propisima.

(2) Vršenje neposrednog nadzora nad provođenjem pojedinih odredaba iz člana 19. ovog Zakona direktor može povjeriti izvršnom direktoru.

(3) U slučaju iz stava 2. ovog člana direktor je solidarno odgovoran sa izvršnim direktorom za izvršenje povjerenog zadatka.

2.4. Opće dužnosti

Član 14

Sukob interesa

(1) Povezano lice dužno je izbjegavati stvarne ili očigledne sukobe interesa sa javnim preduzećem u ličnim ili profesionalnim odnosima.

(2) Sukob interesa javlja se kada lični, odnosno profesionalni interes povezanog lica onemogućava, eventualno može onemogućiti ili interes, ili poslovanje javnog preduzeća ili sposobnost povezanog lica da ispunjava svoje obaveze i odgovornosti.

(3) Povezano lice dužno je omogućiti uvid upravi ili nadzornom odboru ili drugom nadzornom organu u sve transakcije ili odnose za koje povezano lice opravdano očekuje da bi mogle dovesti do stvarnog ili očiglednog sukoba interesa sa javnim preduzećem.

(4) Javnom preduzeću, prilikom poslovanja, nije dopušteno da povezanim licima nudi povoljnije uvjete od onih koje nudi drugim licima koja nisu povezana sa javnim preduzećem. U smislu odredbe ovog stava, sljedeća lica se smatraju povezanim licima:

a) članovi uže porodice povezanih lica do trećeg stepena krvnog srodstva ili tazbine, odnosno lica koja žive u istom domaćinstvu sa povezanim licima;

b) pravna lica koja raspolažu glasačkim pravima u javnom preduzeću;

c) pravna lica u kojima javno preduzeće ima udio od najmanje 10% od ukupne sume glasačkih prava;

d) pravna lica u kojima javno preduzeće ima najmanje 10% dionica sa pravom glasa;

e) pravna lica u kojima je povezano lice ili članovi uže porodice, Član nadzornog odbora ili uprave.

(5) zabrana iz stava (4) ovog člana ne odnosi se na poslove između javnog preduzeća i privrednih društava sa kojima je javno preduzeće, na osnovu zaključenog ugovora o vođenju poslova, objedinjeno jedinstvenim vođenjem poslova.

(6) Ako bilo koje povezano lice zna ili je moralo znati da je neko drugo povezano lice djelovalo u suprotnosti sa odredbama ovog člana to povezano lice je o tome dužno odmah obavijestiti upravu i nadzorni odbor ili drugi nadzorni organ i ostale nadležne organe.

(7) Povezanom licu nije dopušteno odavanje poslovne tajne javnog preduzeća.

Član 15

Stručne sposobnosti i savjesno postupanje

Povezana lica javnog preduzeća dužna su vršiti svoje funkcije, izvršavati svoje obaveze uz dužnu pažnju, stručno i savjesno.

Član 16

Zaštita imovine javnog preduzeća

U ispunjavanju svojih obaveza i odgovornosti nadzorni odbor i uprava dužni su podsticati na odgovorno korištenje i kontrolu imovine i resursa javnog preduzeća.

Član 17

Postupanje u skladu sa zakonima, propisima i smjernicama

(1) U izvršavanju svojih obaveza i odgovornosti nadzorni odbor i uprava dužni su aktivno učestvovati u kontroli provođenja važećih zakona, pravilnika i drugih propisa u javnom preduzeću.

(2) Nadzorni odbor i uprava dužni su poduzimati radnje da javno preduzeće unapređuje etičko ponašanje i podsticati zaposlenike na prijavljivanje o nezakonitom ili neetičkom ponašanju pojedinih zaposlenika javnog preduzeća.

Član 18

Prijavljivanje protivpravnog ponašanja

Ako bilo koje povezano lice dođe do saznanja o bilo kojoj informaciji za koju smatra da predstavlja dokaz o materijalnom kršenju zakona, pravilnika, smjernica ili propisa koji se odnose na javno preduzeće, to povezano lice dužno je ukazati na tu informaciju nadzornom odboru, skupštini, direktoru i drugim nadležnim organima.

ShareTweet
ADVERTISEMENT
Restitucija

Restitucija

Mi imamo stručni tim koji u saradnji sa spoljinim saradnicima obrađujemo teme apriore iz oblasti pravnih nauka, mada ne odbacujemo mogućnosti da se objave u druge zanimkjive teme. Ono što nas razlikuje od drugih portala je to da su članci edukatvni i nisu uslovljeni bilo kakvim plaćanjima.

Povezane objave

Zakon o unutrašnjoj trgovini (“Službene novine FBIH” br. 87/24)

12 Novembra, 2024

Orijentacioni kriteriji i iznosi za utvrđivanje visine pravične novčane naknade nematerijalne štete

26 Augusta, 2024

Zakon o građenju FBIH

21 Augusta, 2024

Zakon o prodaji stanova na kojim postoji stanarsko pravo sa svim izmjenama

10 Jula, 2024

Zakon o prestanku primjene Zakona o privremeno napuštenim stanova

18 Juna, 2024

Zakon o zaštiti od nasilja u porodici FBIH (“Službene novine FBIH” br. 20/13)

8 Maja, 2024
Naredna objava
Doc.Dr. Hrvačić Esad, Prava povjerioca na posebnu naknada za troškove koji su mu prouzrokovani zbog dužnikovog kašnjenja u izvršavanju novčane obaveze u poslovnim transakcijama,

Doc.Dr. Hrvačić Esad, Prava povjerioca na posebnu naknada za troškove koji su mu prouzrokovani zbog dužnikovog kašnjenja u izvršavanju novčane obaveze u poslovnim transakcijama,

doc.dr.Esad Hrvačić, Nasljeđivanje u slučaju kada bračni partneri nemaju zajedničke djece

doc.dr.Esad Hrvačić, Nasljeđivanje u slučaju kada bračni partneri nemaju zajedničke djece

Aktuelnosti

Pravo

Doc.dr.Esad Hrvačić, Pravo advokata na sačinjavanje pravnih poslova u Federaciji BiH

15 Maja, 2025
Pravo

Doc.dr.Esad Hrvačić, Primanje i raspolaganje poklonima u ime maloljetnih lica

25 Aprila, 2025

Popularne objave

  • Naknada štete usljed povrede na radu

    Naknada štete usljed povrede na radu

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zakon o stambenim odnosima FBIH

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Obaveze psolodavca da radniku isplati štetu zbog povreda koje nastanu u toku rada

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • doc.dr. Esad Hrvačić,Ugovor o poklonu-darovanju

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Starateljstvo nad malodobnim djetetom

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Restitucija

Mi imamo stručni tim sastavljen u prvom redu od eminetnih advokata koji sarađuju sa najiskusnijim vještacima iz svih oblasti posebno iz obasti ekonomske, mašinske i medicinske struke.

OPŠIRNIJE »

Posljednje objavljeno

  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Pravo advokata na sačinjavanje pravnih poslova u Federaciji BiH
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Primanje i raspolaganje poklonima u ime maloljetnih lica
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Radni angažman penzionera u Federaciji BiH: Mogu li penzioneri raditi i zadržati penziju?
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Diskriminatorne odredbe člana 6 Zakona o advokaturi RS – udar na ustavni poredak i suverenitet Bosne i Hercegovine
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Bračni partner kao nosilac stanarskog prava nakon smrti supružnika

Kategorije

  • Ekonomija
  • Imovina
  • Izdvojene objave
  • Naplata šteta
  • Naučni radovi
  • Odluke FBIH
  • Politika
  • Porez
  • Pravilnik BiH
  • Pravilnik FBiH
  • Pravilnik KS
  • Pravo
  • Sport
  • Uncategorized
  • Zakon BiH
  • Zakon FBiH
  • Zakon KS
  • Zakon RS
  • Zakoni
  • Zaštita okoliša
  • Zdravstvo

Najvažniji zakoni BiH, FBiH i Aktuelnosti

Budite prvi koji će saznati najnovije zakone i aktuelnosti za procjenu šteta.

Prijavljivanje, slažem se sa TOS i Politikom Privatnosti.

© 2022 Restitucija - Agencija za naplatu štete - Designed by bikt.ba. | Privacy Policy

Dobrodošli nazad!

Logirajte se na račun ispod

Zaboravljena lozinka?

Resetujte vašu lozinku

Unesite svoje korisničko ime ili email adresu da poništite lozinku.

Prijavi se
No Result
View All Result
  • Home
  • O nama
  • Pravo
  • Zakoni
    • Zakon BiH
      • Odluke BiH
      • Pravilnik BiH
    • Zakon FBiH
      • Odluke FBIH
      • Pravilnik FBiH
    • Zakon KS
      • Odluke KS
      • Pravilnik KS
    • Zakon RS
      • Odluke RS
      • Pravilnik RS
  • Ekonomija
  • Naplata šteta
  • Ostale aktivnosti
    • Sport
    • Zaštita okoliša
    • Politika
    • Zdravstvo
  • Video
  • Prijavi se
  • Korpa

© 2022 Restitucija - Agencija za naplatu štete - Designed by bikt.ba. | Privacy Policy

Ova web stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web stranice dajete pristanak na korištenje kolačića. Posjetite našu Pravila privatnosti i kolačića.
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?