Restitucija
No Result
View All Result
  • Home
  • O nama
  • Pravo
  • Zakoni
    Email: info@restitucija.ba
    Telefon: +387 63 653 463
    Adresa: Kulovića br.1

    Zakon BiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon FBiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon RS

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon KS

    Odluke

    Pravilnik

    • Zakon BiH
      • Odluke
      • Propisi
    • Zakon FBiH
    • Zakoni RS
    • Zakoni KS
  • Ekonomija
  • Naplata šteta
  • Ostale aktivnosti
    • Sport
    • Zaštita okoliša
    • Politika
    • Zdravstvo
  • Video
  • Prijavi se
Premium sadržaj
  • Home
  • O nama
  • Pravo
  • Zakoni
    Email: info@restitucija.ba
    Telefon: +387 63 653 463
    Adresa: Kulovića br.1

    Zakon BiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon FBiH

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon RS

    Odluke

    Pravilnik

    Zakon KS

    Odluke

    Pravilnik

    • Zakon BiH
      • Odluke
      • Propisi
    • Zakon FBiH
    • Zakoni RS
    • Zakoni KS
  • Ekonomija
  • Naplata šteta
  • Ostale aktivnosti
    • Sport
    • Zaštita okoliša
    • Politika
    • Zdravstvo
  • Video
No Result
View All Result
Restitucija
No Result
View All Result
Home Zakon FBiH

Zakon o slobodi pristupu informacijama FBIH

Restitucija by Restitucija
24 Decembra, 2022
Vrijeme čitanja: 4 min
A A
0
ADVERTISEMENT
Share on FacebookShare on Twitter

Zakon o slobodi pristupu informacijama FBIH

POVEZANE OBJAVE

Zakon o unutrašnjoj trgovini (“Službene novine FBIH” br. 87/24)

Orijentacioni kriteriji i iznosi za utvrđivanje visine pravične novčane naknade nematerijalne štete

Zakon o građenju FBIH

I – OPĆE ODREDBE

Član 1

Predmet i cilj

Ovim zakonom uređuje se pristup informacijama u posjedu javnih organa radi:

1) utvrđivanja da informacije pod kontrolom javnog organa predstavljaju značajno javno dobro i da javni pristup informacijama potiče veću transparentnost i odgovornost javnih organa, što je neophodno za demokratski proces,

2) utvrđivanja da svako fizičko ili pravno lice ima pravo pristupa ovim informacijama u najvećoj mogućoj mjeri, u skladu sa javnim interesom, te da javni organi imaju odgovarajuću obavezu da saopće te informacije,

3) omogućavanja svakom fizičkom licu da zatraži izmjenu i stavi primjedbe na svoje lične informacije pod kontrolom javnog organa.

Član 2

Tumačenje

Odredbe ovog zakona tumače se tako da se u najvećoj mjeri i bez odlaganja olakša i potakne saopćavanje informacija pod kontrolom javnog organa uz najnižu prihvatljivu cijenu.

Član 3

Nazivi koji se koriste u zakonu

Nazivi koji se koriste u ovom zakonu imaju sljedeća značenja:

1) informacija – svaki materijal kojim se prenose činjenice, mišljenja, podaci ili bilo koji drugi sadržaj, uključujući svaku kopiju ili njen dio, bez obzira na oblik, karakteristike, vrijeme kada je sačinjena i kako je klasificirana;

2) javni organ – organ odnosno pravno lice u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija) i to:

– organ zakonodavne vlasti,

– organ izvršne vlasti,

– organ sudske vlasti,

– organ uprave,

– pravno lice sa javnim ovlaštenjima koje je osnovano u skladu sa zakonom,

– pravno lice koje je u vlasništvu ili pod kontrolom Federacije, kantona, općine ili grada ili nad čijim radom javni organ vrši nadzor;

3) kontrola – posjedovanje informacija ili omogućavanje pristupa informacijama;

4) lična informacija – svaka informacija koja se odnosi na fizičko lice koje se može neposredno ili posredno identificirati činjenicama, naročito uključujući: identifikacioni broj, fizički, mentalni, ekonomski, etnički, vjerski, kulturni ili socijalni identitet tog lica;

5) nadležni javni organ – javni organ koji ima kontrolu nad traženom informacijom, kao i javni organ koji je sačinio informaciju ili za koga je sačinjena informacija. Ako se javni organ koji je sačinio informaciju ili za koga je sačinjena informacija ne može utvrditi, nadležan je onaj javni organ čija je nadležnost najbliža traženoj informaciji.

II – PRISTUP INFORMACIJAMA

Član 4

Pravo pristupa

Svako fizičko i pravno lice ima pravo pristupa informacijama koje su pod kontrolom javnog organa, a svaki javni organ ima odgovarajuću obavezu da te informacije saopći. Pravo pristupa informacijama može biti ograničeno samo na način i pod uvjetima utvrđenim ovim zakonom.

Član 5

Utvrđivanje izuzetaka

Tražena informacija bit će utvrđena izuzetom od saopćavanja na osnovu ocjene svakog pojedinačnog slučaja, samo ako nadležni javni organ:

1) utvrdi izuzetak u smislu čl. 6., 7. i 8. ovog zakona za cijelu ili dio informacije i

2) utvrdi, nakon obavljenog ispitivanja javnog interesa u smislu člana 9. ovog zakona, da saopćavanje informacije nije u javnom interesu.

Član 6

Izuzeci u vezi sa djelokrugom javnih organa

Nadležni javni organ može utvrditi izuzetak u slučajevima kada se saopćavanjem informacije osnovano može očekivati izazivanje značajne štete za sljedeće legitimne ciljeve Federacije:

1) interesi odbrane i sigurnosti, kao i zaštita javne sigurnosti,

2) sprečavanje kriminala i otkrivanje kriminala,

3) zaštita postupka donošenja odluka u javnom organu, uključujući davanje mišljenja, savjeta ili preporuka bilo da se radi o licu zaposlenom u javnom organu ili drugom licu koje radi za ili u ime javnog organa, s tim da to ne obuhvata činjenične, statističke, naučne ili tehničke informacije.

Član 7

Izuzetak u vezi s povjerljivim komercijalnim informacijama

(1) Kada nadležni javni organ osnovano utvrdi da zahtjev za pristup informaciji uključuje povjerljive komercijalne interese treće strane, bez odlaganja pismeno obavještava treću stranu o pojedinostima zahtjeva i upozorava je da će se tražena informacija saopćiti, ako u roku od 15 dana od dana prijema ovog obavještenja pismeno ne odgovori da smatra da je informacija povjerljiva i navede razloge zbog kojih bi njenim saopćavanjem mogla nastupiti šteta.

(2) Nakon prijema odgovora u smislu stava 1. ovog člana, nadležni javni organ utvrdit će izuzetak od saopćavanja tražene informacije.

Član 8

Izuzetak kod zaštite privatnosti

Nadležni javni organ utvrđuje izuzetak od saopćavanja tražene informacije, ako osnovano utvrdi da informacija uključuje lične interese koji se odnose na privatnost trećeg lica.

ShareTweet
ADVERTISEMENT
Restitucija

Restitucija

Mi imamo stručni tim koji u saradnji sa spoljinim saradnicima obrađujemo teme apriore iz oblasti pravnih nauka, mada ne odbacujemo mogućnosti da se objave u druge zanimkjive teme. Ono što nas razlikuje od drugih portala je to da su članci edukatvni i nisu uslovljeni bilo kakvim plaćanjima.

Povezane objave

Zakon o unutrašnjoj trgovini (“Službene novine FBIH” br. 87/24)

12 Novembra, 2024

Orijentacioni kriteriji i iznosi za utvrđivanje visine pravične novčane naknade nematerijalne štete

26 Augusta, 2024

Zakon o građenju FBIH

21 Augusta, 2024

Zakon o prodaji stanova na kojim postoji stanarsko pravo sa svim izmjenama

10 Jula, 2024

Zakon o prestanku primjene Zakona o privremeno napuštenim stanova

18 Juna, 2024

Zakon o zaštiti od nasilja u porodici FBIH (“Službene novine FBIH” br. 20/13)

8 Maja, 2024
Naredna objava

Zakon o sudovima FBIH

Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti FBIH

Aktuelnosti

Pravo

Doc.dr.Esad Hrvačić, Otvaranje stečajnog postupka – pravna i praktična razmatranja

23 Maja, 2025
Pravo

Doc.dr.Esad Hrvačić, Pravo advokata na sačinjavanje pravnih poslova u Federaciji BiH

15 Maja, 2025

Popularne objave

  • Naknada štete usljed povrede na radu

    Naknada štete usljed povrede na radu

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zakon o stambenim odnosima FBIH

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Obaveze psolodavca da radniku isplati štetu zbog povreda koje nastanu u toku rada

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • doc.dr. Esad Hrvačić,Ugovor o poklonu-darovanju

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Starateljstvo nad malodobnim djetetom

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Restitucija

Mi imamo stručni tim sastavljen u prvom redu od eminetnih advokata koji sarađuju sa najiskusnijim vještacima iz svih oblasti posebno iz obasti ekonomske, mašinske i medicinske struke.

OPŠIRNIJE »

Posljednje objavljeno

  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Otvaranje stečajnog postupka – pravna i praktična razmatranja
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Pravo advokata na sačinjavanje pravnih poslova u Federaciji BiH
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Primanje i raspolaganje poklonima u ime maloljetnih lica
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Radni angažman penzionera u Federaciji BiH: Mogu li penzioneri raditi i zadržati penziju?
  • Doc.dr.Esad Hrvačić, Diskriminatorne odredbe člana 6 Zakona o advokaturi RS – udar na ustavni poredak i suverenitet Bosne i Hercegovine

Kategorije

  • Ekonomija
  • Imovina
  • Izdvojene objave
  • Naplata šteta
  • Naučni radovi
  • Odluke FBIH
  • Politika
  • Porez
  • Pravilnik BiH
  • Pravilnik FBiH
  • Pravilnik KS
  • Pravo
  • Sport
  • Uncategorized
  • Zakon BiH
  • Zakon FBiH
  • Zakon KS
  • Zakon RS
  • Zakoni
  • Zaštita okoliša
  • Zdravstvo

Najvažniji zakoni BiH, FBiH i Aktuelnosti

Budite prvi koji će saznati najnovije zakone i aktuelnosti za procjenu šteta.

Prijavljivanje, slažem se sa TOS i Politikom Privatnosti.

© 2022 Restitucija - Agencija za naplatu štete - Designed by bikt.ba. | Privacy Policy

Dobrodošli nazad!

Logirajte se na račun ispod

Zaboravljena lozinka?

Resetujte vašu lozinku

Unesite svoje korisničko ime ili email adresu da poništite lozinku.

Prijavi se
No Result
View All Result
  • Home
  • O nama
  • Pravo
  • Zakoni
    • Zakon BiH
      • Odluke BiH
      • Pravilnik BiH
    • Zakon FBiH
      • Odluke FBIH
      • Pravilnik FBiH
    • Zakon KS
      • Odluke KS
      • Pravilnik KS
    • Zakon RS
      • Odluke RS
      • Pravilnik RS
  • Ekonomija
  • Naplata šteta
  • Ostale aktivnosti
    • Sport
    • Zaštita okoliša
    • Politika
    • Zdravstvo
  • Video
  • Prijavi se
  • Korpa

© 2022 Restitucija - Agencija za naplatu štete - Designed by bikt.ba. | Privacy Policy

Ova web stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web stranice dajete pristanak na korištenje kolačića. Posjetite našu Pravila privatnosti i kolačića.
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?